Co je to vlastně chiptuning?
Chiptuning je změna dat v datových tabulkách paměti EPROM, EEPROM řídící jednotky (chip) za účelem dosažení optimálních hodnot nastavení důležitých parametrů chodu motoru, jako je například předstih zážehu, množství paliva vstříknutého do spalovacího prostoru, plnící tlak u zážehového motoru, nebo také předstřik a délka vstřiku a počet jednotlivých vstřiků a plnící tlak u vznětového motoru, vše ve vzájemných závislostech na provozních podmínkách daného motoru, jako je teplota motoru, velikost otevření škrtící klapky, teplota a množství nasávaného vzduchu, teplota paliva, nadmořská výška a podobně.
Jaké jsou možnosti chiptuningu?
1.Eco Chiptuning
– Při této úpravě se dává důklad na spotřebu paliva. Úspora paliva spočívá díky navýšeného kroutícího momentu a změnu průběhu vstřikování….Laicky řečeno, nemusíte tolik šlapat na plyn jako dříve…Touto modifikací získáte úsporu paliva až o 15 % !
2. Optimum Chiptuning
– tato úprava se provádí nejčastěji. Výkon i kroutící moment je navýšen v průměru o 25 % a snížení spotřeby se pohybuje kolem 10 %. Tato modifikace je optimální a nemá za následek žádné větší opotřebení než na originální program.
3. Power Chiptuning
– tato modifikace se provádí u závodních aut (např. na sprinty, víkendové jízdy atd.). Úprava není často vybírána, ale má své zákazníky…:-) Navýšení výkonu se sériovými komponenty a ve výborném stavu se dá pohybovat až kolem 40 % !!
Protože máme ty nejlepší informace, jsou naše data a tím i parametry motoru nastavena tak, aby bylo dosaženo optimálního průběhu točivého momentu a výkonu motoru, nejnižší spotřeby paliva a optimálních emisí. Samozřejmě při tom bereme ohled na životnost nejen vlastního motoru, ale i spojky, převodovky, diferenciálů a poloos. Proto pokud na daný typ motoru někdo udává lepší parametry, je to přinejmenším podezřelé! Chiptuningem rozhodně není použití tzv. Power boxu, Speed boxu, Racing boxu a podobného zařízení používaného jen pro koncernové motory TDI a TDI PD, protože v něm nebývá často nic jiného, než odpor, který zkresluje parametry jdoucí do řídící jednotky, ať už jsou to informace o velikosti tlaku vstřiku u TDI, nebo o teplotě paliva u TDI PD. Tato zařízení jsou účinná pouze krátce po jejich instalaci, řídící jednotka se na anomálii hodnot, které dostává, v rámci svých adaptačních hodnot přizpůsobí a účinek těchto zařízení je pak minimální.
Doporučujete použití tzv. sportovního vzduchového filtru?
Na základě našich vlastních zkušeností i ze zkušeností získaných při diagnostice motorových systémů nejsou sportovní filtry pro každodenní provoz vhodné. I v případě, že jsou správně aplikovány – je instalována pouze vložka do originálního tělesa vzduchového filtru, nebo je použit tzv. kit sání (řádně odizolovaný od tepla motoru s přívodem studeného vzduchu z okolí), většinou bohužel nebývají řádně ošetřovány a do motoru se potom dostávají mechanické nečistoty, které mají negativní vliv na životnost motoru
V případě, že jsou naopak často čištěny a pro zvýšení účinnosti filtrace syceny olejem, zanášejí se klapková tělesa, omezuje se životnost čidel měřících množství a teplotu nasávaného vzduchu, čidla měřící podtlak v sacím potrubí atd. Relativně malý nárůst výkonu, je tak draze vykoupen vícenáklady na provoz a údržbu.
Ztrácím záruku u nového vozu a jak je to se zárukou po úpravě ?
U nového vozu neztrácíte záruku u svého vozu. Tato záležitost se řeší individuálně, ve všech případech nemají možnost zjistit vstup do řídící jednotky, vše se dá udělat tak, aby nebyl problém. Samozřejmostí naší společnosti je pojištění u pojišťovny, která kryje různé množství rizik.
Lze mýt motor tlakovou vodou?
U moderních systémů zapalování a vstřikování důrazně nedoporučujeme mytí motorů tlakovou vodou. Dochází totiž k pronikání vlhkosti do jednotlivých svorkovnic příslušenství systému vstřikování a zapalování, svazků elektroinstalace a zemnících bodů. Motorový svazek dnešních automobilů stojí desítky tisíc, navíc se takto postižený automobil velice obtížně diagnostikuje. Setkali jsme se i s „vylezlými“ piny řídící jednotky motoru a to už se škoda blíží řádově stovce tisíc korun.
Proč stejné služby nabízí konkurence výrazně levněji nebo je dokonce „dražší“ ?
Pokud je cena konkurence výrazně nižší, je to pro nás konkurence pouze cenová, kvalita jejich produktu i následná péče o zákazníka je ve většině případů velmi nízká, jsou případy, kdy následkem špatně postaveného softwaru dojde k poškození i celého motoru. Co se týče opačného hlediska, pak už je to jen otázka marketingu a množství lidí, co se na tom podílí :-)) My jsme zvolili zlatou střední cestu.
Nezvýší se spotřeba paliva?
Novými parametry datových polí řídící jednotky se zvýší točivý moment motoru. Jeho zvýšení vždy znamená snížení spotřeby paliva. Další pozitivní vliv mají upravené přechodové režimy – lapidárně řečeno na plynu není díra a naopak po ubrání rychleji klesnou otáčky motoru. Samozřejmě největším tvůrcem spotřeby je samotný řidič. Platí totéž, co bylo řečeno v bodě 1 o životnosti motoru. Při běžné jízdě se snažte držet v oblasti optimálního točivého momentu ( viz křivky vnějších charakteristik pro jednotlivé motory na našich stránkách ).
Pokud chcete rychle akcelerovat, vytáčejte motor na hranici otáček maximálního výkonu a řaďte. Otáčky Vám spadnou prakticky akorát do okolí maximálního točivého momentu. Super nízkou spotřebu Vám zajistí jízda s otáčkami, při nichž motor právě jen udržuje Vámi požadovanou rychlost, nechtějte však potom od motoru závratnou akceleraci po sešlápnutí plynu. Malý tip : zkuste při jízdě po rovině ustálenou rychlostí o trochu ubrat, pokud máte palubní počítač, uvidíte, jak pozitivní vliv to mělo na spotřebu a Vaše rychlost zůstane stejná.
——————————————————————————–
Poznámka:
Pokud jste se ani po přečtení příslušných dotazů nedozvěděli vše potřebné, kontaktujte nás prosím emailem nebo telefonicky.
Většina úprav je pouze pro sportovní účely !.